طراحی داخلی اتاق کار در منزل

بروز شده در توسط مهسا رحیمی درباره طراحی داخلی سه بعدی (3D) (فقط 3 دقیقه مطالعه)
طراحی داخلی اتاق کار در منزل

به تازگی اتاق کار یکی از فضاهای لازم در هر خانه ای شده است.آن زمانی که ویروس کرونا فراگیر شد و همه را خانه نشین کرد، بیشتر مردم به صورت دورکاری وظایف خود را انجام میدادند و احساس نیاز به فضایی برای کار در خانه بیش از پیش نمایان شد.

اگر بخواهید یکی از اتاق های منزلتان را به فضایی برای کار تبدیل کنید وهمچنین آن اتاق ازطراحی مناسبی برخوردار باشد، باید یک سری استانداردها و ویژگی ها را رعایت کنید که در ادامه به ذکر این موارد می پردازیم.

۱. میز کار و صندلی متناسب با آن

ارتفاع استاندارد میز کار بین ۷۰ تا ۷۵ سانتی متر است و طول و عرض آن بستگی به متراژ اتاق دارد، اگر مساحت اتاق بزرگ باشد، میتوانید از میزهای مدیریتی با ابعاد بزرگ استفاده کنید، در غیر این صورت بهتر است ابعاد میز کوچک باشد تا تردد در اتاق راحت انجام بگیرد. در کل ابعاد میز باید متناسب با ابعاد فضا باشد. استفاده از وسایل با ابعاد بزرگ در یک فضای تنگ و کم جا باعث کوچکتر دیده شدن اتاق می شود.

برای انتخاب صندلی حتما به یک سری نکات توجه کنید:

۱-۱.تکیه گاه صندلی کاملا قسمت کمر و بالا و پایین آن را بپوشاند.

۱-۲.سطح نشیمن صندلی طوری باشد که وقتی کامل به تکیه گاه ،تکیه داده اید حداقل سه چهارم ران پای شما رو بپوشاند.

۱-۳.ارتفاع نشیمن صندلی متناسب با ارتفاع میز باشد، یعنی در حالت نشستن پشت میز و پاها که بین نشیمن صندلی و سطح میز قرار دارد، آزاد باشند و به قسمت پایین سطح میز نچسبند.

۱-۴. همچنین در حالت نشسته، دست ها باید با زاویه ۹۰ درجه روی میز قرار بگیرد(برای فعالیتهایی مثل تایپ و گرفتن موس)

در کل بهتر است زمان خرید میز و صندلی، حتما انواع میز و صندلی را در حالتی که انگار مشغول کارتان هستید امتحان کنید. به این صورت که اگر در کارتان از موس استفاده زیادی دارید، دستهایتان را روی میز بگذارید و فرض کنید موس را گرفته اید.

میز کار و صندلی و مانیتور

۲. ارتفاع مانیتور کامپیوتر یا لپتاپ

مانیتور کامپیوتر یا لپتاپ باید رو به روی صورت شما باشد.(خط دید استاندارد) برای این کار مانتیور یا لپتاپ را روی یک جعبه یا چند کتاب قرار دهید.همچنین می توانید از میزهایی که مجهز به یک قسمت با ارتفاع متغیر برای قرار دادن مانیتور هستند، استفاده کنید. برای لپتاپ هم از یک کیبورد جدا برای تایپ کردن استفاده کنید.

۳. محل قرار گیری میز در فضا

طوری باشد که نور تابیده شده از پنجره اتاق، رو به روی مانیتور نباشد تا انعکاس نور صورت نگیرد و بهتر بتوانید صفحه مانیتور را ببینید.

۴. فضایی برای نگهداری کتابها و پرونده ها و یا ابزار کار

با این کار از شلوغ دیده شدن اتاق بسیار جلوگیری می کنید و هر وسیله یا مدرکی جای مخصوص خودش را دارد.

کتابخانه در اتاق کار منزل

۵. فضایی برای استراحت

با قرار دادن یک مبل راحتی یا تخت خواب شو یا مثل طرح زیر شاه نشین محلی بسیار مناسب برای زمان مطالعه یا استراحت کوتاه ایجاد می کنید.

فضای استراحت اتاق کار در منزل

نمای روبروی فضای استراحت اتاق کار در منزل

۶. نورپردازی مناسب

شامل دو مدل می باشد، مدل اول نور پردازی عمومی ومدل دوم مخصوص کار و مطالعه است. نورپردازی عمومی از طریق چراغ آویز وسط سقف اتاق و یا هالوژنها تامین می شود.برای مطالعه و کار بهتر است از چراغ مطالعه، نور مخفی زیر کمد یا شلف بالای میز و آباژور استفاده شود. مقدار وات مصرفی و رنگ نور مورد نظر در هر بخش را می توان محاسبه کرد که این موضوع تخصصی است و باید با متخصصین نورپردازی مشورت کنید.

نورپردازی اتاق کار منزل

نمای طراحی داخلی اتاق کار در منزل

عکس طراحی داخلی اتاق کار در منزل

۷. وسایل دکوری برای زیبا تر شدن فضا

در نهایت به کار بردن آیتم هایی مثل گلدان، وسایل دکوری، شمع و تابلوهای نقاشی، کوسن و شنل مبل می تواند فضا را زیبا تر و خاص تر کنند همچنین از خشکی فضای اتاق کار بکاهند.

وسایل دکوری اتاق کار منزل

دکوراسیون اتاق کار منزل

عکس نویسنده
مهسا رحیمی

بنیان گذار برند سامانو و طراح داخلی
هدفم کمک به شما برای طراحی داخلی بهتر فضای مورد نظرتان با استفاده از دانسته هایم شامل اصول و قواعد استاندارد طراحی، ترکیب بندی درست رنگ ها در کنار هم، شناخت انواع مواد و متریال و نحوه اجرای جزئیات است

مطالب مرتبط با طراحی داخلی سه بعدی (3D)
طراحی داخلی کافی شاپ لوکس
طراحی این کافی شاپ با مساحت تقریبی 460 متر مربع به سبک مدرن و همچنین با در نظر گرفتن تمامی دیتیل های اجرایی، انجام شده است.