تاریخچه کابینت آشپزخانه از ابتدا تا الان

بروز شده در توسط مهسا رحیمی درباره هنر طراحی داخلی (فقط 2 دقیقه مطالعه)
تاریخچه کابینت آشپزخانه از ابتدا تا الان

تا بیش از قرن بیستم ، کابینت های ثابت و جا سازی شده و محل مشخصی برای اجاق گاز، یخچال و دیگر وسایل در آشپزخانه وجود نداشت. زمانی انسان به کابینت نیاز پیدا کرد که یاد گرفت خوراک و مواد غذایی را انبار کند.

کابینت آشپزخانه در دهه 1920 به نام هوسیر

کابینت های امروزی، ایده اش از سال 1920 در اروپا شکل گرفت. کابینت های آن زمان به اسم هوسیر(Hoosier، برگرفته از نام کارخانه ای که آن را تولید می کرد.) به این شکل بود که یک مجموعه از کابینت و کشوهای کوچک و یک صفحه کار وجود داشت که در آن مواد غذایی مثل آرد، شکر، ظروف وغیره قرار می گرفت.

آشپزخانه در دهه 1930 تا 1940

در دهه 1930، کابینت های چند منظوره با شمایلی از شکل امروزی پدیدار شد.جنس کابینت ها در این دهه از فلز بود.

کابینت آشپزخانه در دهه 1940

آشپزخانه در دهه 1950

در دهه 1940 و 1950، تغییرات دیگری در طراحی کابینت ها ایجاد شد. آنها دیگر فقط جایی برای ذخیره سازی و محافظت کردن از مواد غذایی نبودند بلکه نقش زیبا سازی آشپزخانه را نیز داشتند. کابینت های زمینی و دیواری به همراه جایی برای سطل آشغال، سبدها و سینی ها و طبقه ها ساخته شد.

کابینت آشپزخانه 1960

در دهه 1960، جنس کابینت ها به چوب تغییر کرد و رنگارنگ شد.

دکور آشپزخانه در 1970

در دهه 1970، کابینت ها از چوب تیره ساخته می شدند و دستگیره ها پرزرق و برق تر شد. هزینه ساخت کابینت با این جنس چوب به علت ضد رطوبت بودن زیاد شد. کابینت های آشپزخانه می توانست از قبل، ساخته شده باشند. همین علت باعث با دوام تر شدن کابینت ها شد و کمتر از رطوبت آسیب می دیدند. آنها با رنگهای مخصوص چوب پوشیده یا روکش می شدند.

کابینت آشپزخانه در1980

در دهه 1980، کابینت های بدون دستگیره ( با ایجاد شیار روی خود چوب) وارد بازار شدند. رنگ سفید به جای رنگ های تیره 1970 جایگزین شد و پیشخوان های کابینت به رنگ کرم درآمدند.

سبک مینیمال در آشپزخانه در 1990

در ادامه فرم و سبک 1980، در دهه 1990، سبک میمنیمال به آشپزخانه راه پیدا کرد. ترکیب رنگ سفید کابینتها به همراه رنگ گرم چوب برای وسایل و پیشخوان و دستگیره ها، زیبایی خاصی به آشپزخانه القا کرد.

سبک مدرن در کابینت آشپزخانه با شروع قرن 21

با آغاز قرن 21، کلمات شیک ، تمیز، براق و مد روز در طراحی کابینت های آشپزخانه نقش مهمی داشتند. سبک مدرن به دیگر سبکها در آشپزخانه اضافه شد. در این سبک، سطوح صیقلی، پیشخوانهای براق و لبه های نرم، دیده می شد.

آشپزخانه جایی است که همیشه در طراحی و استفاده درحال تغییر و تحول است.برای اینکه مطمعن باشید، آشپزخانه شما نیز همگام با تغییرات پیش رو است، می توانید از ما مشاوره بگیرید. ما همیشه آماده هستیم که در هر حالتی به شما کمک کنیم تا آشپزخانه رویاییتان را بسازید.

عکس نویسنده
مهسا رحیمی

بنیان گذار برند سامانو و طراح داخلی
هدفم کمک به شما برای طراحی داخلی بهتر فضای مورد نظرتان با استفاده از دانسته هایم شامل اصول و قواعد استاندارد طراحی، ترکیب بندی درست رنگ ها در کنار هم، شناخت انواع مواد و متریال و نحوه اجرای جزئیات است

مطالب مرتبط با هنر طراحی داخلی