طراحی کافه به سبک مینیمال

بروز شده در توسط مهسا رحیمی درباره طراحی داخلی سه بعدی (3D) (فقط 2 دقیقه مطالعه)
طراحی کافه به سبک مینیمال

طراحی دیوار کافی شاپ

طراحی مینیمال دیوار کافه

طراحی دیوار کافه

متراژ تقریبی این فضا 60 متر مربع می باشد. سبک مورد نظر کارفرما مینیمال و رنگ های خواسته شده ترکیب آبی نیلی و شیری رنگ می باشد. درخواست دیگر کارفرما استفاده از گل و گیاه در فضا بود و با وجود اینکه سبک مینیمال برای طراحی درخواست شده بود قرار بر این شد که هر دیوار باید طراحی مخصوص به خودش را برای استفاده در تبلیغات و عکاسی داشته باشد. این پروژه در مرحله طراحی باقی ماند و بنا به دلایلی به مرحله اجرا نرسید. طبق سبک انتخاب شده باید در طراحی هر دیوار دقت می شد، در نتیجه برای هر دیوار حداکثر از دو یا سه مورد استفاده شد. این موارد شامل ترکیب رنگ یا نورپردازی یا بافت متریال و برجسته سازی بود

طراحی سقف کافی شاپ

ارتفاع کف تا سقف این فضا 230 سانتی متر بود و طراحی سقف باید طوری انجام می شد که باعث شود در دید بصری ارتفاع سقف کمی بیشتر به نظر برسد. ازطریق دورباکس و نرم کردن گوشه های تیز آن به هدف مورد نظر رسیدم و از نورپردازی مخفی برای بزرگتر نشان دادن فضا استفاده کردم.

با توجه به محدودیتی که در ارتفاع سقف وجود داشت نباید برای نورپردازی سالن و همچنین بالای کانتر از چراغ آویزهای بلند استفاده می شد و بهترین انتخاب چراغ سقفی و هالوژنی بود. چراغ های انتخاب شده در سقف از نوع چراغ ها با قاب گچی است و پس از نصب، قابلیت بتونه کاری و رنگ پذیری دارد و با رنگ سقف یکدست می شود و برای سبک مینیمال بهترین انتخاب است.

طراحی فضای دورهمی در کافی شاپ

فضای دورهمی در کافی شاپ

فضایی که با 20 سانتی متر اختلاف سطح از سایر فضا جدا شده است، یکی دیگر از محدودیت های موجود در سالن و طراحی آن بود. چون پایین این قسمت، سقف رمپ پارکینگ ساختمان است و به هیچ وجه نمی توان این اختلاف سطح را از بین برد. در نتیجه برای این قسمت طراحی خاصی در نظر گرفته شد تا از فضای اصلی کلا جدا شود و فضایی مناسب برای جشن ها و گردهمایی دوستانه باشد. همان طور که در ابتدا گفتم کارفرما تاکید بر استفاده از گل و گیاه داشت . برای جداسازی این قسمت از سالن، از ترکیب فنس فلزی و گیاه رونده استفاده کردم تا آن سمت سالن نیز از نور طبیعی بهره ببرد.

مبلمان ال در کافی شاپ

استفاده از مبل ال در فضاهای کوچک انتخاب هوشمندانه ای برای نشستن افراد بیشتری نسبت به مبل های دو یا سه نفره معمولی است.

طراحی کانتر کافی شاپ

ظراحی فضای آماده ساری غذا در کافی شاپ

طراحی فضای سرو

در طراحی فضای سرو و کانتر سالن نیز سبک انتخاب شده در نظر گرفته شده است تا حدی که درهای کابینت کاملا ساده و بدون جزئیات و دستگیره می باشد. در هر 3 ضلع دیوار از کابینت های زمینی و هوایی برای ذخیره سازی بیشتر وسایل استفاده شده است. قسمت بالای کابینت ایستاده به عنوان کمد رختکن پرسنل در نظر گرفته شده است.

مطلب پایانی اینکه برای متریال کف و دیوارهای بین کابینتی و صفحه کار، ترازو انتخاب شد، که یک متریال کاملا اجرایی و بدون بند است ( مثل متریال اپوکسی) و سنگ های با رنگ خنثی و در یک تم رنگی شبیه به هم و تقریبا همرنگ به ملات مورد استفاده انتخاب شده اند که در مجموع باعث ایجاد شلوغی در فضا نشوند.

عکس نویسنده
مهسا رحیمی

بنیان گذار برند سامانو و طراح داخلی
هدفم کمک به شما برای طراحی داخلی بهتر فضای مورد نظرتان با استفاده از دانسته هایم شامل اصول و قواعد استاندارد طراحی، ترکیب بندی درست رنگ ها در کنار هم، شناخت انواع مواد و متریال و نحوه اجرای جزئیات است

مطالب مرتبط با طراحی داخلی سه بعدی (3D)
طراحی داخلی کافی شاپ لوکس
طراحی این کافی شاپ با مساحت تقریبی 460 متر مربع به سبک مدرن و همچنین با در نظر گرفتن تمامی دیتیل های اجرایی، انجام شده است.