طراحی داخلی کافی شاپ لوکس

بروز شده در توسط مهسا رحیمی درباره طراحی داخلی سه بعدی (3D) (فقط 1 دقیقه مطالعه)
طراحی داخلی کافی شاپ لوکس

طراحی این کافی شاپ با مساحت تقریبی 460 متر مربع به سبک مدرن و همچنین با در نظر گرفتن تمامی دیتیل های اجرایی، انجام شده است.

با تفکیک سالن نشیمن به چند فضا و دیوار کشی در چند قسمت، بزرگ بودن متراژ سالن کمتر به چشم می آید و با استفاده از همین تفسیم بندی و به جای دیوارچینی عادی و در خط صاف می توان از خطوط و اشکال غیر متعارف استفاده کرد و فضا را جذاب تر کرد.

طراحی سقف کافه

همان طور که از عکس ها پیداست، ارتفاع کف تا سقف زیادتر از معمول است و برای ایجاد فضایی راحت تر، طراحی سقف به گونه ای است که با استفاده از عناصر آویزان از سقف، ارتفاع بصری به حد معمول برسد و چشم بالاتر از آن را نبیند. برای محکم کاری فلاور باکس آویزان باید از تیرچه های سقف دستک گرفت و با جوشکاری پایه های آن را محکم کرد.

سقف لوور

سازه هایی که لوورهای مورب سفید رنگ به آن پیچ شده است، 50 سانت پایین تر از سقف آویز شده است تا ارتفاع کف تا سقف کمتر دیده شود. دستگاه های تهویه هوا و فن کوئل و سیستم اطفاء حریق در پشت لوورها و در سقف اصلی تعبیه شده اند. لوورها می توانند از جنس کناف یا ام دی اف باشند.

پلن سه بعدی کافی شاپ

طراحی سرویس بهداشتی

 

سرویس بهداشتی

آشپزخانه کافه

همان طور که در نقشه سه بعدی می بینید، این کافه دارای آشپزخانه صنعتی و سرویس بهداشتی می باشد. در این سالن، دو بخش مجزا با هدف ایجاد حفط حریم خصوصی و فضایی راحت تر برای گردهم آمدن گروه های دوستانه یا افراد برای جلسات کاری در نظر گرفته شده است.

طراحی داخلی کافی شاپ

طراحی اتاق جلسه در کافی شاپ

فضای دورهمی کافی شاپ

برای ساخت دیوارها با فرم منحنی و چهار قسمتی که سمت پنجره سالن می باشند، می توان از رابیتس بندی و گچ کاری و یا کناف برای سرعت بخشیدن در اجرای پروژه استفاده کرد. قسمت بالای دیوارهای منحنی از طریق سازه به سقف اصلی محکم کاری شده اند.

دیوار منحنی

طراحی دیوار کافی شاپ

برای دیوار پشتی قسمتی که مبلمان های تک نفره رو به روی هم چیده شده اند هم می توان از پنل های سه بعدی و یا با متریال گچ و اجرای کار دست، طرح دیوار را اجرا کرد سپس دیوار مسی رنگ را با استفاده از متریال کناف اجرا کرد و در نهایت با رنگ مسی کار این قسمت را به اتمام رساند.

طراحی کانتر کافی شاپ

کانتر صندوق

کانتر سفارش و صندوق کاملا طراحی شده است و باید در محل پروژه ساخته شود.ابتدا سازه و اسکلت کانتر را با آهن ساخته و بعد پنل های سه بعدی را به سازه پیچ می کنیم یا ام دی اف خام را به سازه پیچ کرده و سپس با گچ کاری طرح مورد نظر را می سازیم و رنگ می کنیم. در آخر ورق های مسی رنگ را به کانتر نصب می کنیم.

آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه کافی شاپ

 

عکس نویسنده
مهسا رحیمی

بنیان گذار برند سامانو و طراح داخلی
هدفم کمک به شما برای طراحی داخلی بهتر فضای مورد نظرتان با استفاده از دانسته هایم شامل اصول و قواعد استاندارد طراحی، ترکیب بندی درست رنگ ها در کنار هم، شناخت انواع مواد و متریال و نحوه اجرای جزئیات است

مطالب مرتبط با طراحی داخلی سه بعدی (3D)