طراحی و اجرا مغازه عطرفروشی در تهران

بروز شده در توسط مهسا رحیمی درباره طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی (فقط 2 دقیقه مطالعه)
طراحی و اجرا مغازه عطرفروشی در تهران

فضای داخلی عطرفروشی در تهران

شعبه دوم عطرفروشی اکسیر در تهران

مغازه عطرفروشی اکسیر در خیابان آزادی شهر قدس تهران قرار دارد. این مغازه دارای دو شعبه می باشد که مساحت شعبه اول 60 متر مربع و مساحت شعبه دوم 10 متر مربع می باشد. هر دو شعبه باید با یک کانسپت طراحی اجرا می شد تا با یک نگاه به فضای داخلی مشخص شود که این دو متعلق به یک برند است اما بنا به متراژهر فضا ( هم در بحث مساحت و هم ارتفاع) طراحی کلی هر دو شعبه کمی متفاوت است.

طراحی شلف عطرفروشی در تهران

طراحی شلف عطر اکسیر

در هر دو شعبه، طراحی شلف ها با در نظر گرفتن متریال کناف انجام شده است تا هزینه اجرای طراحی نسبت به درنظر گرفتن متریال ام دی اف به صرفه تر باشد.البته این نکته را بگویم در این مدل طراحی به علت داشتن گوشه های نرم نمی شد با ام دی اف روکش دار یک باکس کامل ساخت و باید از ام دی اف خام استفاده می کردیم و سپس بتونه و رنگ کاری می کردیم که هزینه رنگ ام دی اف ها گرانتر از هزینه رنگ کردن کناف می باشد.( کناف با رنگ معمولی دیوار کاملا پوشیده می شود اما برای پوشاندن ام دی اف خام با هر طیف رنگی که ما می خواهیم، باید از رنگ و روش مخصوص استفاده کنیم تا دوام طولانی تری داشته باشد که هزینه آن بیشتر می شود.)

شلف دور ستون

طراحی شلف دور ستون

در طراحی کانتر هم از ورق ام دی اف به همراه ورق چوب طبیعی استفاده شده است. در شعبه اول یک ستون مزاحم در وسط مغازه وجود داشت که چون قابل حذف شدن نبود و جزء سازه و اسکلت ساختمان به حساب می آمد به عنوان یک فرصت مناسب برای طراحی در نظر گرفتیم و با چرخاندن پله ای شلف ها ودر نظر گرفتن یک میز از یک سمت، فضایی برای نمایش محصولات ایجاد کردیم.

طراحی شلف دور ستون مزاحم در عطر فروشی در تهران

طراحی ورودی عطر فروشی

دیوار سمت راست، در ورودی شعبه اول و دوم به گونه ای طراحی شده که هم چشمگیر باشد و هم نشان دهنده محصولات برند و سپس علامت تجاری باشد. در این قسمت به گردش درست چشم و ترتیب دیده شدن آیتم ها دقت شده است.

طراحی ویترین عطرفروشی

ویترین عطرفروشی

طول دیوار سمت چپ ورودی مغازه بزرگتر نیز به عنوان یک ویترین یکجا در نظر گرفته شده است که با بازی در ارتفاع ستون ها و شلف ها به جذابیت فضا اضافه شده است.

طراحی سقف

در بحث نورپردازی و تعداد چراغ های موجود در کل فضا، ابتدا بر اساس متراژ و فعالیت در حال انجام در آن فضا، مقدار وات کلی مورد نیاز محاسبه می شود و با در نظر گرفتن زیبایی در طراحی سقف به تعداد لامپ ها و اینکه کجا قرار بگیرند، توجه می شود. اگر تعداد چراغ ها زیاد باشد و در فواصل کمی از هم قرار بگیرند باعث ایجاد شلوغی در فضا می شود.

 

عکس نویسنده
مهسا رحیمی

بنیان گذار برند سامانو و طراح داخلی
هدفم کمک به شما برای طراحی داخلی بهتر فضای مورد نظرتان با استفاده از دانسته هایم شامل اصول و قواعد استاندارد طراحی، ترکیب بندی درست رنگ ها در کنار هم، شناخت انواع مواد و متریال و نحوه اجرای جزئیات است

مطالب مرتبط با طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی