6 راه ساده تغییر دکوراسیون برای احساس بهتر در منزل

بروز شده در توسط مهسا رحیمی درباره هنر طراحی داخلی (فقط 3 دقیقه مطالعه)
6 راه ساده تغییر دکوراسیون برای احساس بهتر در منزل

منزل محیطی است که ما در آن اوقات خودمان را جهت استراحت، آرامش یافتن، دورهمی های خانوادگی سپری می کنیم. هرچه این محیط با نظم و ترتیب بیشتر و با سلیقه تر چیده شود، قطعا احساس بهتر و فضای آرامش بخش تری را برای افراد خانواده ایجاد می کند و بیشتر تمایل داریم اوقات خود را در منزل بگذرانیم. گاهی نمی توانیم یا نمی خواهیم هزینه هنگفتی جهت تغییر دکوراسیون خانه متحمل شویم، در این حالت می توان با راهکارهای ساده و کم هزینه محیط اطرافمان را زیبا تر کنیم.

در ذیل 6 راهکار ساده برای داشتن منزلی زیباتر به عنوان نمونه ارائه شده است:

1. ورودی اتاقها را زیبا کنید

اگر در ورودی اتاقتان زدگی با خوردگی دارد، می توانید آن را رنگ کنید (نباید حتما رنگ کرم، سفید و یا رنگ چوبی باشد، به عنوان مثال آبی یا سبز یا صورتی رنگ کنید.) برای زیبا تر شدن در روی آن چیزی آویزان کنید. مثلا عکس خودتان که داخل یک قاب مقوایی رنگی است یا چند گل رز خشک شده همراه با ساقه را روی در بچسبانید.

2. دیوارهای منزل متفاوت تزیین کنید

برای متفاوت دیده شدن دیوارها لزومی ندارد حتما آنها را رنگ کنید. می توانید روی یک دیوار قاب هایی دراندازه، رنگ و شکل های متفاوت آویزان کنید. می توانید  برگهای پاییزی را جمع کنید. جعبه ای با ابعاد و شکلی که دوست دارید از کارتنهای باربری بسازید و جعبه را با کاغذهای رنگی بپوشانید. برگها را داخل جعبه بگذارید و روی آن را با طلق یا نایلون مخصوص جلد کتابها ببندید که هم برگها دیده شود و هم وقتی روی دیوار قرار گرفت برگها روی زمین نریزند. سپس جعبه را با چسب دو طرفه روی دیوار نصب کنید.

3. گلدان های زیبا را خودتان بسازید

با گذاشتن گل و گیاه در خانه روح و طراوت خاصی در محیط منزل ایجاد می شود. پیشنهاد من این است که گلدان گیاهها را خودتان بسازید. به عنوان نمونه یک سطل ماست را بشویید .اگر روی آن نوشته چاپ شده است با اسپری آن را رنگ کنید و بپوشانید. بعد از خشک شدن رنگ سطل روی آن را با نخ های کاموا یا دکمه رنگی و هر وسیله ای که به نظرتان برای تزیین مناسب است، زینت بخشید. ته سطل را با میخ داغ شده روی حرارت که با انبردست نگه داشته اید در سه قسمت سوراخ کنید. در سطل را نیز به عنوان بشقاب زیر گلدانی استفاده کنید.

4. رنگی تازه در مبلمان و سرویس خواب

با تغییر کوسن مبلها و تخت خواب، فضای نشیمن یا اتاق خوابتان را متنوع کنید. برای اینکار فقط لازم است پارچه آنها عوض شود. اگر با خیاطی آشنایی دارید میتوانید پارچه های بلااستفاده یا پارچه لباس هایی را که نو باقی مانده اند ولی از آنها استفاده نمی کنید، به کار ببرید.

5. وسایل اضافه را حذف کنید

در هر خانه وسایلی پیدا می شود که سالهاست یگ گوشه از فضای خانه را اشغال کرده اند و از آنها استفاده نمی کنید. با فروش یا دور ریختن این وسایل هم خانه مرتب تر دیده می شود و هم فضا برای وسایل جدیدی که در آینده خرید خواهید کرد، باز می شود.

6. روی میزها را مرتب کنید

میز آرایش و تحریر از جمله فضاهایی هستند که همیشه روی آنها پر از وسایل می باشد و محیط اتاق را نامرتب نشان می دهد. جهت بهتر نشان دادن این فضا می توان از جعبه های کادو استفاده کرد یا با قوطی های کنسرو جا مدادی و جابرسی درست کرد و وسایل را داخل آنها گذاشت.

طراحی تخت خواب اتاق

طراحی داخلی اتاق خواب

عکس طراحی داخلی اتاق خواب

نمای پنجره طراحی داخلی اتاق خواب

عکس نویسنده
مهسا رحیمی

بنیان گذار برند سامانو و طراح داخلی
هدفم کمک به شما برای طراحی داخلی بهتر فضای مورد نظرتان با استفاده از دانسته هایم شامل اصول و قواعد استاندارد طراحی، ترکیب بندی درست رنگ ها در کنار هم، شناخت انواع مواد و متریال و نحوه اجرای جزئیات است

مطالب مرتبط با هنر طراحی داخلی