طراحی دکوراسیون اتاق مشاوره مدرسه

بروز شده در توسط مهسا رحیمی درباره هنر طراحی داخلی (فقط 4 دقیقه مطالعه)
طراحی دکوراسیون اتاق مشاوره مدرسه

جهت انجام یک مشاوره خوب علاوه بر اینکه شخص مشاور باید فردی توانمند و خبره در کارش باشد، محیطی که مشاوره در آن انجام می شود نیز تاثیر زیادی در بهبود کیفیت این امر دارد. نوع چیدمان، رنگ به کار گرفته شده در فضای اتاق و نور مناسب در محیط جهت ایجاد فضایی مناسب تر و صمیمی تر برای مشاوره تاثیر به سزایی دارد.

ایجاد نظم در اتاق

در واقع در محیط اتاق باید نظم وجود داشته باشد تا افراد مراجعه کننده دچار حس پریشانی نشوند. چیدمان موجود در اتاق هر چه ساده تر باشد، بهتر است. شلوغی موجود در اتاق موجب ایجاد اضطراب بیشتر می شود. بنابراین هرچه مابین رنگها و وسایل اتاق هماهنگی بیشتر باشد، فضای اتاق مناسب تر است. رنگهای بکار رفته بایستی ملایم یا کمرنگ (مثلا رنگ سبز روشن) باشد. وجود رنگها با غلظت بالا و خلوص بیشتر (پررنگ بودن) مراجعه کننده را بعد از مدتی کسل می کند و تمایلی به ماندن در اتاق ندارد

نمای میز اتاق مشاوره مدرسه

ابعاد مناسب بخش مشاوره

ابعاد اتاق نباید خیلی بزرگ باشد، فضای بزرگ احساس ناامنی ایجاد می کند و بالعکس فضای کوچکتر، احساس دنجتر و صمیمی تری ایجاد می کند. ابعاد 3*4، 3*3 برای اتاق مشاوره مناسب تر است. اگر اتاق مورد نظرتان بزرگ تر است، می توان فضای قسمت مشاوره را با پارتیشن به قسمتی کوچکتر و دنجتر تبدیل کرد.

تاثیر چیدمان در بهبود کیفیت مشاوره

در بحث مربوط به چیدمان، میز مشاور نباید نزدیک در ورودی باشد. همچنین اگر از فایل ها و کمد های اداری استفاده می کنید، آنها را در قسمتی قرار دهید که در دیدرس نباشند تا محیط تبدیل به یک محیط اداری نشود. کمدهای رنگی یا چوبی را جایگزین فایل ها و کمدهای اداری نمایید

چیدمان اتاق مشاوره مدرسه

ایجاد سرزندگی در فضا

وجود چند گلدان و حتی آکواریوم در صورت وجود فضای کافی نیز محیط را شاداب تر می کند. نصب تابلوهای نقاشی یا متن هایی مربوط به ایجاد حس انگیزه، و امید که حس خوشایندی در فرد ایجاد می کند نیز تاثیر به سزایی در زیبا تر شدن اتاق دارد. اما از آویز کردن بیش از حد تابلو روی دیوار پرهیز کنید.

محل نشستن چگونه باشد؟

صندلی یا مبل هایی که برای اتاق مشاوره استفاده می کنید ترجیحا گرد چیده شود (در صورت امکان). صندلی و مبلهای راحتی برای قسمت مشاوره مناسب تر است. قرار دادن یک میز در وسط نیز کمک بیشتری جهت ایجاد محلی امن و صمیمی می کند. در این حالت بهتر است مشاور در کنار فرد مراجعه کننده بنشیند تا روبه روی او.

نور چه تاثیری می تواند داشته باشد؟

نور موجود در اتاق هم یکی از بحث های مورد اهمیت است. تابش نور آفتاب در صورت وجود پنجره بهترین گزینه برای روشنایی اتاق می باشد. اگر در اتاق پنجره تعبیه نشده است و یا موقعیت قرار گیری اتاق طوری است که نور شمالی را دارد، بهتر است از چراغ هایی شبیه به رنگ نور چراغ های هالوژن با درجه حرارت رنگی 3000 درجه کلوین که در محیط احساس گرم بودن و آرامش ایجاد می کنند، استفاده شود. کمبود نور باعث دلگیر شدن فضا می شود

نور مناسب اتاق مشاوره مدرسه

ساعت دیواری، یک وسیله مهم

ساعت دیواری یکی از ملزومات مشاور برای در نظر گرفتن مدت زمان مشاوره است. ساعت باید جایی نصب شود که مشاور برای دیدن زمان مجبور به چرخش گردن نشود. این کارباعث حواس پرتی دانش آموز می شود. ترجیحا رو به روی جایی باشد که مشاور می نشیند.

جریان داشتن هوا

تهویه هوا باید به گونه ای باشد که هوای اتاق در جریان باشد و احساس خفگی ایجاد نکند. همچنین دمای اتاق بایستی طوری باشد که نه خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم.

پرده به زیبایی اتاق می افزاید

برای پنجره های اتاق پرده های زیبا انتخاب کنید. پرده های این اتاق به همان اندازه مهم است که پرده های منزلمان برایمان اهمیت دارد.

کفپوش اتاق هم مهم است

کف اتاق را می توان با پارکت، لمینت، سنگها و سرامیک ها با رنگ گرم پوشاند. اما توجه داشته باشید که رنگ تیره برای کفپوش ها انتخاب نکنید.

عکس نویسنده
مهسا رحیمی

بنیان گذار برند سامانو و طراح داخلی
هدفم کمک به شما برای طراحی داخلی بهتر فضای مورد نظرتان با استفاده از دانسته هایم شامل اصول و قواعد استاندارد طراحی، ترکیب بندی درست رنگ ها در کنار هم، شناخت انواع مواد و متریال و نحوه اجرای جزئیات است

مطالب مرتبط با هنر طراحی داخلی